דיוני התקציב בכנסת נמשכים: הערב יחלו ההצבעות

    אבי רבינא No Comments on דיוני התקציב בכנסת נמשכים: הערב יחלו ההצבעות

    מליאת הכנסת ממשיכה בדיוני התקציב שהחלו אתמול בבוקר. הערב, לאחר הנמקת ההסתייגויות תחל הכנסת להצביע עליהן ולאחר מכן תעבור להצבעה על התקציב עצמו

    צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכנסת ממשיכה הבוקר (רביעי) בדיון המשולב בחוקי התקציב, שצפוי להימשך עד הערב בשעה 18:30. בשעה זו נמשך שלב הנמקת ההסתייגויות.

    עם סיום הנמקת ההסתייגויות, יסכמו את הדיון שר האוצר אביגדור ליברמן, ראש הממשלה החלופי ושר החוץ יאיר לפיד, ראש הממשלה נפתלי בנט, יושב-ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ויושב-ראש ועדת הכספים, אלכס קושניר. לאחר מכן יחלו ההצבעות על ההסתייגויות הרבות שהוגשו על ידי האופוזיציה.

    חברי כנסת רבים נאמו גם אתמול במהלך הדיון המתמשך.

    ח"כ סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת), אמר אמש: "מדינת ישראל היא מדינה עשירה, הכלכלה הישראלית התפתחה בצורה די מהירה בשנים האחרונות, ולמרות כל המצב העולמי הקשה של הקורונה, הממשלה החליטה להגדיל את התקציב שלה בכ-150 מיליארד. איפה הבעיה? הבעיה היא בדרך שבה מחולק הכסף. למי מגיע הכסף? לאן מגיע הכסף, ולאן הוא לא מגיע? מי מקבל את הכסף, ומי לא מקבל? ההסבר היחיד לפערים הקיימים בכל תחומי החיים בין יהודים לערבים במדינת ישראל הוא הגזענות של היהודים שניהלו את המדינה. אין הסבר אחר".

    ח"כ יעקב מרגי: "אמר אתמול ליצמן מה שאמר וכולם נזעקו לכבודם של הכלבים הלבנים. לפעמים הכול מהמזל, גם לכלבים יש מזל, אבל רק לחלק מהכלבים. נזעקו כי ליצמן אמר שלראשונה הוא רואה תופעה בטבע שכלבים נותנים לחתולים. יש בזה אמירה קצת פוגענית, אבל כולם נזעקו פה כאילו השיח במדינת ישראל ובכנסת הוא בית מרקחת וזה הדבר הכי פוגעני שנאמר. אבל שחברת הכנסת יוליה מלינובסקי אומרת שחברי הכנסת של האופוזיציה נובחים כמו כלבים אף אחד לא תובע את עלבונם של הכלבים השחורים. מסתבר שגם בזה יש גזענות".

    ח"כ אבי מעוז: "שר האוצר ליברמן, ההוא שביקש לזרוק את הציבור החרדי למזבלה עם מריצות, ושמוכיח כעת עד כמה שנאתו יוקדת כאשר הוא מטיל גזירות קשות על הציבור כולו ובפרט על האוכלוסיות החלשות שבפריפריה, ועל ציבור שומרי התורה בקיצוץ תקציב הישיבות, בגזירת המעונות ובמס על החד-פעמי, מתוך קשריו עם ארגון ליברלי מסוים, מאוד מסוים, מוביל מאחורי הקלעים את רפורמת הכשרות.

    זהו רק הפיגוע התודעתי-תרבותי הראשון של ממשלת כל אזרחיה בזהותה היהודית של המדינה, כפי שהצהירו בגאווה ובשחץ ראשי מפלגות הקואליציה והשרים השונים – בקנה נמצאות עוד רפורמות באותה מגמה. השר כהנא שוב, בעידוד ובשיתוף של המפלגה, שכפי הנראה נשענת גם על ציבור בוחרים שאיננו יהודי שהוכנס לצערנו לארץ, מתכוון לבצע רפורמה גם במערך הגיור".

    ח"כ גלית דיסטל אטבריאן אמרה: "ב-2009, העולם עבר את אחד המשברים הכלכליים הגדולים שהוא ידע בעשורים האחרונים. מיתון בלתי נסבל; מדינות טולטלו ארצות הברית, אירופה. כולן. המדינות החזקות ביותר, פשוט צנחו. האזרחים חוו אבטלה, מיתון, אינפלציה ומה לא? רק מדינה אחת לא הושפעה מהעולם, מדינת ישראל; רק היא זרחה ושגשגה בזמן משבר עולמי. אז כנראה, שאם יש לנו כלכלנים טובים, כמו הכלכלן אולי הטוב בעולם, שקוראים לו בנימין נתניהו, מה שקורה בעולם, לא משפיע".

    ח"כ אורלי לוי אבקסיס: "אני הבנתי שעד היום תקציב המדינה היה אמצעי, לא מטרה, אבל אצלכם היוצרות התהפכו. תקציב המדינה הפך להיות מטרה. אתם רצים להעביר תקציב, וכדי לאפשר את הישרדות הממשלה הזו, תעשו כל מה שצריך כדי להבטיח את מועצת השבט, את כך שתשרדו עוד יום ועוד שעה, ואולי עוד שבוע, ואם צריך אתם משנים את תקנון הכנסת כדי ליצור רוב מדומה בניגוד לתוצאת הצבעות של הציבור הגדול במדינת ישראל בקלפי, או אם תרצו במילה אחרת, רצון העם.

    והשרים, הם מתראיינים על ההישג שבהעברת התקציב. הם מתגאים בכך שכשהם אישרו את התקציב בממשלה, הוא עבר פה אחד. מחאו כפיים שם, ואני שואלת את עצמי, תגידו לי, זה נראה לכם נורמלי, שתקציב מדינה עובר וכל השרים מוחאים כפיים, לאף אחד אין ביקורת? אף אחד לא חושב שמשהו פה אולי צריך לתקן? אבל מה, אתם מבחינתכם, התקציב הזה מביא איתו בשורה אמיתית, והבשורה היא הישרדות".

    ח"כ עופר כסיף: "חברי קואליציה ממפלגות שמתיימרות להיות חברתיות, מפלגות שרואות בעצמן תומכות בזכויות אדם, כמו העבודה, מרצ ורע"מ – לא רק שומרות על ניטרליות, תוך שימוש בסיסמת הסטטוס קוו אל מול פשעי האפרטהייד והטיהור האתני בשטחים הכבושים, אלא גם נוקטות עמדה בעד תקציב הפוגע במוחלשים ומעמיק את הכיבוש. אין סטטוס קוו עם הכיבוש והאפרטהייד של ממשלת הימין השונאת ערבים, חרדים, מבקשי מקלט ועניים. מרכיבי הממשלה לגווניהם מתייחסים לאוכלוסייה הערבית כאל צרכנים ולא כאל אזרחים. כלומר, הם מתייחסים אליהם ביחסים של מכירה וקנייה, תן וקח, במקום ביחס אזרחי של זכויות, זכויות מוקנות".



    0 תגובות